Tuesday, February 10, 2015

Endometriosis Kali KeDua

Assalamualaikum semua..

Camne agaknya feeling kawan - kawan yang ade symptom mcm aku ye. Actually aku memang planning for 2nd baby. Tapi memang betul naluri aku mengatakan yang ovari aku memang ade tumbuh cyst yang baru. Then last week we decided to go and check. Unfortunately, memang ade. So doc pun buat refer letter untuk aku refer mana-mana hospital. Since Cik Abg aku keje askar, so aku minta dia refer ke HAT Mizan. Now waiting for the new appointment. At first, memang aku rasa hampa, sedih, stress. Tambah plak jealous tengok orang lain senang je planning untuk dapatkan baby or accidentally pregnant. Tapi aku. Hurmmmmmm... Apepun perasaan yang datang tu cepat-cepat aku tepis dan aku cuba berfikir secara positif. Inilah dugaan namanya. So, buat masa ini berdoa dan berusaha dulu. Tak tahu lagi samada akan operate macam dulu atau pun tak. Memandangkan cyst aku bukan chocolate cyst but solid cyst, so ade kemungkinan akan dibedah. Tunggu je la macam mana nanti. Buat kawan - kawan yang ada masalah macam aku, jangan risau sangat. InsyaAllah, ade jalannya.

1 comment:

  1. InshaaAllah nik. Semoga Allah mudahkan. Perancangan Allah Maha Hebat. Kalau dah dapat mikail tak mustahil untuk 2nd baby kan.. doa banyak..

    ReplyDelete